Brickpass

Jag försöker att alltid springa några kilometer efter varje spinningpass för att vänja kroppen vid detta något onormala beteende.
Ni som inte provat att springa efter en hård timme på cykeln borde verkligen prova. Benen uppför sig inte som de brukar och de första 20min är en ren pina.

Jag hade i alla fall satt ihop ett nytt spinningpass för dagen och självklart var det intervaller igen.
Jag provade en ny typ av intervall idag där jag ville få in acceleration och igångdrag.
10x90sek med 30sek vila. 1min in i intervallen saktade vi ner till stillastående som om man tar en skarp kurva och sedan körde vi sista 25 sekunderna stående i mycket högt tempo.
Efter detta så avslutade jag med 3x3min tung backe och avslutningsvis en sista intervall på 6,5min med mycket hög belastning.
Jag hade min högsta snittpuls någonsin efter passet vilket var gött.
Jag blev väldigt glad efteråt när många kom fram och tackade och ville att jag skulle köra fler pass i veckan.
Kul när deltagarna visar uppskattning.

Efter spinningen så blev det 5km på bandet.
De första 3km var fruktansvärt tunga, men sen lossnade det och jag kunde springa på ganska bra med förhållandevis låg ansträngning.

20121107-190824.jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *