Cykelhaveri och söndagssim

Med ohygglig träningsvärk vaknade jag återigen alldeles för tidigt. Tråkigt det där med dålig sömn. 03:30 vaknade jag och kunde inte somna om.. Inte alls bra.

Jag bestämde mig i alla fall för att cykla till simningen idag vilket inte alls var några problem bortsett från att en eker i bakhjulet small av på vägen dit. Det känns definitivt som att jag haft lite otur med cykeln. En eker och en punka på en månad…

Simningen gick äntligen bra i alla fall. Verkligen gött. Jag valde att simma de konstiga teknikövningarna med fenor vilket gjorde att jag hängde med mycket bättre och fick lite ökad förståelse för övningarna. Innan har det i princip handlat om överlevnad under vissa övningar, men nu kunde jag känna vad övningarna var till för. Bra!

20130217-171654.jpg

Vi körde en huvudserie med en massa hundringar och på slutet var vi nere på 2min i starttid vilket kändes ganska lugnt. Gött! Jag var nere på 1:40-1:45 på hundringarna och hade ett jäkla grepp i vattnet som jag inte känt innan.
Nu jäklar blir det 1:15 i Kalmar!

4 reaktion på “Cykelhaveri och söndagssim

  1. Tack för tipset 😀
    Jag känner för att bojkotta ryggsimmet, jag är ju där för crawlet egentligen(fast skulle kännas lite B kanske, att bara kika på, hehe). Så störande bara att jag inte får till de, känner igen känslan du har. Suck! Har du några bra tips när det gäller crawlet, att tänka på?
    Vilken bra träningsvecka du fick till!
    Härligt att simningen funkade så bra, men mindre kul med ekern 🙁

    • Man blir ju garanterat en bättre simmare om man lär sig använda benen, men det är ju så svårt.
      Det tog mig lite över ett år innan jag kunde simma 15m benspark under vattnet…

      Köp dolme, fenor och centrumsnorkel och simma minst 3 pass i veckan. Nöt teknik och bry dig inte så mycket om farten i början.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *