Klent!

Planen var att simma i Delsjön innan jobbet, men jag vek helt enkelt ner mig. Illa…
Istället valde jag att köra ett tungt mage/bålpass på jobbet. Passet blev inte speciellt långt, men det gjorde jobbet.

Jag började med medicinbollssitups. Jag gillar att kasta bollen ganska hårt och långt för att få en mer explosiv rörelse så jag satt ca: 2,5m från en väck och kastade ungefär 1,5m upp på väggen.

1min situps, 10 sek vila, 1min planka, 10 sek vila, 1min situps, 10 sek vila, 1min planka = 1 set
Jag körde totalt 3st set med ca: 3min setvila.
Jag tycker jag får väldigt bra kontakt när jag kör planka efter situps. Det brände gött i slutet.

Efter uppvärmningen så körde jag en magövning som Linda lärde mig för länge sedan.
Man sitter på en bänk, lägger en Z-stång över fötterna (eller har en kompis som står på ens fötter), luta dig tillbaka så bara nacken har kontakt med en andra bänk, greppa en lagom tung viktskiva och rotera överkroppen tills viktskivan når marken. Håll armarna raka.

En fruktansvärt tung övning. Jag tycker den är skitbra för sidomusklerna i magen. Som bonus stärker man upp nacken lite.
Denna körde jag 3xMax. Första 2 seten med 15kg´s platta och den sista med 20kg.

Ett kort, intensivt och gött pass!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *