Långpanna

Det blev en långpanna uppe i Skatås idag.
Christian hängde med på första varvet, men sen fick han tyvärr problem med sitt knä så han fick bryta.
Dock kände jag mig stark så jag malde på.
Tempot var lågt, men jag tyckte det kändes som att det borde gå lite fortare. Det kan bero på att det var lite halt och att man halkade runt lite ibland.
Jag försökte tänka på Fredriks KALAS löpning och det kändes definitivt som att jag sprang lite annorlunda.
Det blev 3 varv på åttan, jogg dit och jogg hem.
När jag passerade 29km så bestämde jag mig för att springa 31km så jag tog en omväg hem.
Som av en händelse slog klockan över till 31km precis vid Redbergsgrillen och jag såg det som ett tecken till att gå in och beställa en saftig hamburgare. Gott!

Tempot idag hade inte räckt till 4:30 på maran tyvärr, men jag tror det berodde på halkan.
Direkt när jag kom ut på asfalten så ramlade tiden ner till 6:20-6:25 per km. Gött!

20130219-225128.jpg

8 reaktion på “Långpanna

  1. Bara 12 sek/km från måltiden. Det klarar du lätt med lite skön vårvärme och barmark.

    KALAS metoden funkar faktiskt riktigt bra. Jag var på hans nybörjarkurs förra året och bara några dagar efter slog jag pers på milen på träning så lite nytta gör det nog bara man får ihop alla grejer man ska tänka på.

    • Hoppas det.
      Det kändes ganska bra och jag försökte KALASA lite.
      Jag fick i alla fall träningsvärk i höftböjarna och röven vilket borde vara ett gott tecken.

Lämna ett svar till Annika - strongday.se Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *