Löpband

Idag blev det ett litet pass på bandet.
Lite trist att springa hamsterband när solen skiner, men det är praktiskt när det är pollensäsong och dessutom tycker jag det är ganska praktiskt att springa intervaller på band.

Idag gick det dock inte så bra och jag fick avbryta passet.
Tanken var 3x2000m i 12km/h, men jag orkade bara 2st tyvärr.
Märkligt att jag kan springa i runt 10km/h i 3h, men inte klarar 3x2000m i 12km/h. Kan det bero på vikten eller vad tror ni?
Jag kanske inte var helt återhämtad efter lördagens långpanna heller..

20140331-202923.jpg

7 reaktion på “Löpband

  1. om du inte orkar så kan det vara att du ”tar en för stor tugga”. Inför mitt lopp i helgen var mitt mål att hålla 13,5 km/h i 1 timma och sedan öka. För över 8 veckor sedan började jag med inkrementella pass där jag bara ökade 5 min på totaltiden varje vecka (samma hastighet). Funkade för mig. Sen är väl frågan om sånna långa intervaller hjälper dig så mycket (beoroende på vad du tränar inför). Själv kör jag kortare intervaller men där jag tar mig upp i allra högsta pulszonen. burkar ha som mål att jaga upp mig själv i 178 bpm. Var inte rädd för att vila mellan intervallerna men att öka hastigheten, tanken som jag förstått det, är att köra skiten ur sig effektivt, inte att ha långa intervaller där man långsamt tröttnar. hoppas du

    • Tack för svaret CM.
      Det är säsongens första 3x2km och det kanske var lite ambitiöst tempo.
      Jag brukar köra 6x1000m, 3x2000m eller 2x3000m men med facit i hand blev det kanske för snabbt.

Lämna ett svar till C-M Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *