Löpvecka

Nu börjar det brinna i knutarna inför Sandsjöbacka så det är hög tid att växla upp löpträningen.

Denna vecka har jag jobbat ganska mycket så jag har valt att köra ganska många pass, men inte så långa.
Veckans längsta pass har varit 11km men det har blivit en del transportlöpning till jobbet så jag har ändå fått ihop 48km löpning den här veckan.

image

Det är ganska jobbigt att springa hem på morgonen efter 12h nattpass, men jag tänker på att det antagligen är bra för pannbenet att springa med en trött kropp.

Veckans sista löppass blev transportjogg till jobbet i lite högre fart med ett avslutande teknikpass på löpbandet med mina adidas fivefingers.

image

Vad tror ni är bäst. Springa ofta eller springa långt?

4 reaktion på “Löpvecka

  1. Härligt att springa när stan är tyst och lugn ☺ starkt gjort när sängen lockar!! Saknar så att springa!!!

    Jag tror att det varierar beroende på vad man är ute efter. Varriation är väl alltid bra. Variera längd och mängd

  2. Ska du springa ultra behövs långpassen, självklart är det bra med regelbundna löppass men 8 km hit och 5 km dit gör inte att din kropp är så trött som den blir efter 6-8 mil.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *