Sista långpasset cykling

Idag var det så dags för sista långa cykelpasset. Otroligt skönt.
Planen var att ta det väldigt lugnt och bara vara ute väldigt länge.

Jag körde söderut med sikte på Varberg/Falkenberg, men nästa gång får jag nog titta lite på en karta innan för det blev varken eller.

Jag åkte förbi Fjärås i alla fall och fortsatte söderut. Det var otroligt vacker natur och sedvanlig motvind.

Dessvärre var det ganska backigt vilket jag är riktigt dålig på. Jag är för tung och svag för uppförsbackarna och för feg för nedförsbackarna. Illa..

Det var periodvis väldigt kuperat och helt plötsligt hade jag ingen aning om var jag var. Slutligen såg jag en skylt som visade Varberg 33km och jag svängde av.
Sekunderna senare så exploderar en textilfabrik 100m framför mig i en stor eldboll och en del av taket landar 20m bredvid mig. Sjukt!

Jag rullar snabbt förbi och fortsätter mot Varberg. Efter 2 mil så hamnar jag plötsligt på en motorväg och tvingades vända.
Jag gav upp hoppet om både Falkenberg och Varberg och siktade in mig på Skene istället.
Nu blev det en riktigt bra cykelkänsla. Medvind och bra väg. Gött!
Jag snittade runt 40 i ungefär 30km vilket var riktigt gött.
Efter Skene så vek jag av mot Göteborg och fick återigen hemska backar.
Hela vägen till Härryda var det backigt, men sen tyckte jag att det släppte lite. Det kanske beror på att jag känner väl till vägarna runt Härryda.
Det var lite segt hem, men det rullade på hyfsat och jag kom hem efter knappt 16mil cykling. På knappt 5:30 med knappt 29km/h i snitt. Hyfsat med tanke på att jag hade 30km löpning i benen.

Nu har jag fått all utrustning till cykeln och ungefär såhär kommer den se ut på startlinjen i Kalmar.

Det blir 2st vanliga flaskor och min aeroflaska. Jag har en verktygsflaska bakom sadeln som rymmer 2st slangar, verktyg och pump med 2st patroner.
Jag testade Gelzilla idag och de funkade hyfsat. Jag får flytta fram dem lite då de skar in i benen ibland och jag fick fortfarande bita av toppen trots att man inte skulle behöva, men jag tyckte de satt bra i alla fall.
Jag blev lite hungrig på cyklingen idag så jag kommer ta med någon form av bar så magen får jobba lite men annars så fungerade allt som det skulle.

Någon som har några tips och synpunkter?